Kritéria
Kritéria pro přijímání dětí od školního roku 2023/2024
- Ředitelka Mateřské školy Čapkova 869, Bílina 418 01 stanovila následující kritéria, podle nichž bude postupovat při rozhodování na základě ustanovení § 165 odst. 2 písm.b) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, o přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání v mateřské škole v případě, kdy počet žádostí o přijetí k předškolnímu vzdělávání v daném roce překročí stanovenou kapacitu maximálního počtu dětí pro mateřskou školu.
- Ve školním roce 2023/2024 se třídy MŠ naplňují v souladu s § 2 odst. 3 vyhlášky č.14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů a dále se počty přijímaných dětí řídí § 2 odst.5 a 6 uvedené vyhlášky
- Předškolní vzdělávání se organizuje pro děti ve věku zpravidla od 2 do 6 let, nejdříve však pro děti od 2 let. Dítě mladší 3 let nemá na přijetí do mateřské školy právní nárok. Pro děti, které dosáhnou věku pěti let do 31. 08. 2023 je od počátku školního roku 2023/2024 do zahájení povinné školní docházky, předškolní vzdělávání povinné.
- Podmínkou pro přijetí dítěte k předškolnímu vzdělávání je dodržení ustanovení § 34 odst. 5 školského zákona o očkování dětí. U dětí, pro něž je od 01. 09. 2023 předškolní vzdělávání povinné není potvrzení o očkování dítěte vyžadováno.
Při přijímání dětí do mateřské školy vychází ředitelka z kritérií, uvedených v následující tabulce :
Děti s trvalým pobytem na území obce, která MŠ zřizuje s celodenní docházkou |
ve spádovém obvodu MŠ dle věku k 31.8.2023
|
5 letí a starší s povinnou docházkou (PD) |
10 bodů
|
4 roky
|
7 bodů |
||
3 roky
|
6 bodů |
||
2 roky
|
2 body |
||
Děti bez trvalého pobytu v obci, která MŠ zřizuje |
5 let a starší s (PD) 4 roky 3 roky |
|
6 body 4 body 3 body |
Celkový počet dosažených bodů : |
|
|
|
- Na základě uvedených skutečností v žádosti budou každému dítěti přiděleny body dle jednotlivých kritérií. Přednostně bude přijato dítě, které dosáhne vyššího bodového hodnocení
(přijímají se děti od nejvyššího bodového ohodnocení k nejnižšímu).
V případě rovnosti bodů (shodnosti posuzovaných kritérií) se poté přihlédne k věku dítěte tak, že k předškolnímu vzdělávání bude přednostně přijato dítě věkově starší